هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

زندانیان سیاسی؛ چهره‌های تاثیر گذار سال ۱۳۹۰


ایران کنام پلنگان است و ایرانیان هنوز در پی‌ نقش و نگار ایوان اند. سایه شوم جنگ بر سر این سرزمین افتاده است و مباد که نسل‌های آینده مان بر سر خرابه‌های ایران به عذا بنشینند.

اقتصاد کشور از هم پاشیده است و ثروت‌های مالی و انسانی‌ است که روز به روز خارج می‌‌شوند. کشور‌های همسایه به طمع، در پی‌ سؤاستفاده اند و صداهای تجزیه طلبی از این سو آن سو به گوش می‌‌رسند. دریاچه‌ها و تالاب‌ها خشک شدند و حق ما از دریای مازندران و آب هیرمند و شط العرب کم و منابع زیر زمینی‌ مشترکمان غارت شده است.

تیشه بر نابود کردن فرهنگ و هنر برداشتند و خانه سینما بستند و روزنامه‌ها و مجلات را. صداهای مخالف خفه و رای مردم دزدیده شد و شکنجه بود و زندان و تجاوز. دورانی است که "نسرین ستوده"ها و "احمد زید آبادی"ها، به جرم اندیشیدن و سخن گفتن به حبس ‌‌افتادند و "هاله سحابی"ها و "هدی صابر"ها بر خاک.

قهرمانان امروز ما بی‌ شک همان زندانیان سیاسی اند که جان بر کف نهادند و با شهامت خود، چراغ دار جنبش آزادی خواهی‌ امروز مردم ایران شدند.

وبسایت رادیو فردا  امسال  به تقلید از مجله TIME، به صورت اینترنتی و تلفنی‌ از بینندگان خود برای تعیین چهره تاثیرگذار سال ۱۳۳۹۰ رای گیری ‌‌کرد که بیشترین رای گرفته شده به نام رضا پهلوی -ولیعهد سابق ایران- آمد; گرچه ایشان رای‌های داده شده به خودشان را به حساب زندانیان سیاسی ایران آوردند.

بر ایشان درود می‌‌فرستم که بحق چنین است و لایق تر از شیرمردان و شیرزنان در بند برای آن انتخاب نیست.

به امید آزادی تمام زندانیان سیاسی.

لینک نوشته در وبسایت بالاترین


*کاریکاتور از رادیوزمانه

۱ نظر:

  1. احمد
    نمیدانم چرا این امریکا علاقه خاصی به کوتوله های سیاسی داره
    اون از علاقه وافرشان به سید خندان خاتمی شیاد
    و اینم از علاقشون به ربع پهلوی
    البته بنده یقین دارم هیچ حکومتی در ایران به اندازه اصلاح طلبان باب میل امریکاییها نیست
    همانطور که نسخه عراقی حکومت خاتمی را در عراق روی کار آوردن شخصیتهای محبوبشان هم مالکی عمار حکیم هستن
    جالبه این امریکا که اینقدر دم از حقوق بشر میزنه حکومت دست نشانده اش در عراق در کنار ایران لبنان تنها حکومتهای حامی دیکتاتور خونریز سوریه هستن
    البته امریکا با عوام فریبی میخواد خودش را مخالف این روند نشون بده ولی کدام آدم عاقلی هست که ندانه سوقط اسد در سوریه یک ضربه کاری به زئوپلتیک قدرت در عراق هم خواهد بود قدرت سنیها در عراق را هم به شدت افزایش میده باعث تضیعیف کردهای عراق هم میشه
    و این دو متحدان امریکا والبته مزدورانش در عراق یعنی کردها و شیعیان که محبوب امریکای عزیز هستن تضیف میشن در نهایت تما دلارهای مصرف شده در عراق بر باد میره

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!