هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

اصلاح گران رژیم کمی‌ منصف باشند!



چند ساعتی‌ از رای گیری مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که جناب اردشیر امیرارجمند در مصاحبه با بی‌ بی‌ سی‌ فارسی از عدم شرکت گسترده مردم در انتخابات مجلس گفتند. حرف بسیار صحیحی بود و گزارش‌های مردمی از شهرهای مختلف ایران آن را تایید می‌‌کرد و عدم اجازه رژیم به خبرنگاران خارجی‌ برای پوشش آزاد اخبار رای گیری، خود موید سرد بودن کارزار انتخاباتی بود. مشکل آنجاست که ایشان حمایت سراسری مردم را به حساب فراخوان شورای هماهنگی‌ راه سبز امید و یاران بی‌ نام و نشان خود گذاشتند.

مسلما هدف، همان عدم مشارکت بود و امروز حتی جنبش آزادی خواهی‌ مردم ایران به ثمر ننشسته است که کسی‌ بخواهد سهم خواهی‌ هم بکند. از سوی دیگر، بازوی قدرتمند تبلیغاتی رژیم به کار گرفته شده است و حتی می‌‌خواهند مشارکت در انتخابات امروز را بیشتر از گذشته اعلام کنند (به نقل از استاندار تهران).

گرچه اینها سبب نمی‌‌شود سخنان جناب ارجمند را نقد نکنیم و نگوییم که مردم خود به آن درجه از آگاهی‌ رسیده اند که به پای صندوق رای نروند. لازم است که به سران خود خوانده راه سبز امید این یادآوری را هم کرد که قریب به اکثریت شخصیت‌های سیاسی و احزاب اپوزیسیون ایران هم برای تحریم انتخابات، پیام و فراخوان داده بودند و همه چیز منحصر به ایشان نیست.

موقعیت امروز حساس است  ولی‌ نمی‌‌توان از محمد خاتمی نگفت که چگونه به آرمان‌های یک ملت پشت کرد و حتی پایبند به حرف خود برای عدم مشارکت هم نبود. نمی‌ توان از اصلاح طلبانی نگفت که چگونه شعله جنبش سبز را خاموش کردند و با برنامه‌های اشتباه خود، فرصت سوزی کردند و امروز ولی‌ هر دستاوردی را می‌‌خواهند به نام خود تمام کنند.


*کاریکاتور از روز آنلاین
**کاریکاتور دوم از خودنویس

لینک نوشته در وبسایت بالاترین

۳ نظر:

  1. جناب داریوش
    البته حرف آقای امیر ارجمند از جهتی درست است. اگر ایشان و دوستان جنایتکار خط امامیشان مثل سالهای گذشته در جهت مشاطه گری برای رژیم و خاکپاشی در چشم توده های مردم فعال بودند و توهم اصلاح پذیری رژیم را دامن میزدند، بهر حال شاید حوزه های رای گیری انقدر خلوت و سوت و کور نبود و مهمتر از ان شاید خبر سوت و کوری این حوزه ها تا این حد منعکس نمیشد.منتهی چیزی که باید در نظر داشت اینست که همراهی خط امامیهای جنایتکار با فراخوان تحریم انتخابات از سر آزادیخواهی نداشته این جماعت آدمکش و در عین حال شاخ شکسته نیست، بلکه بخاطر آنست که دیگر راهی برای مشارکت در قدرت ندارند.

    پاسخحذف
  2. آقای محترم برای درمان بیماری باید علت را شناخت ویروس را یافت میکروب را شناخت اگر غیر از این است بفرمائید! مشکل فرهنگ مردم است که شامل بیسوادی ، دین ورزی (خرافات)ریاکاری عمومی ، دزدی و رشوه گیری و نبود قوانین موثر در پیشگیری از فساد اداری به لحاظ شرکت شدید اصحاب قدرت در امور فوق و غیره
    ... اما امروز ریا کار ترین این مردم و دروغگوترینشان و دزد ترینشان و کثیف ترینشان برمسند قدرت قرار گرفته اند تا این پیفام را به مردم این سرزمین ابلاغ کنند : از کوزه همان برون طراود که در اوست ، لذا نوش جان! مردم و همینطور خمینی البته فکر کردند که همه مشکلات از شاه است ! خوب چه شد مشکلات مان که هزاران برابر شد ملت و رهبرش که شعورشان این اندازه باشدمیشود همین . شاه خود بیشعور بود که آزادی را گرامی نداشت خمینی از آن هم بیشعور تر که بجای اصلاحات مشوقانه به قدرت تمنی داشت و ملت و روشن فکرانش از این دو بیشعور تر که اینها را نفهمیدند.حال عقل شعور خواننده را به رخ خودش میکشم، نتیجه صحیح و سالم چگونه بدست می آید؟

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!