هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

سال ۲۵۷۱; گاهشمار "شاهنشاهی" یا "ایرانی‌"؟!

 

امروزه کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس را می‌‌بینیم که به برای هویت سازی برای خود به تکاپو افتاده اند. این کارشان در غفلت مسوولین جمهوری اسلامی (و یا شاید به شکلی‌ باج دادن آنها!)، سرقت گنجنه‌های تاریخی‌ ایران است؛ از هنر ساخت ساختمان‌های بادگیر دار و صنایع دستی‌ بگیرید تا به نام کردن مشاهیر ایرانی‌ چون ابن سینا و خواجه نصیر الدین طوسی. هویت سازی تاریخی‌ البته مختص اعراب و ترکیه نیست که تمام کشورها به جد پیگیرش هستند.

در سوی مخالف، ایرانیان (و نه تنها جمهوری اسلامی) هستند که گاه با بی‌ تفاوتی‌ از کنار میراث تاریخی‌ اجداد خود می‌‌گذرند و اصراری به یادآوری آن ندارند. شوربختانه در این مسابقه نگهداری گنجینه‌های تاریخی‌، آثار باستانی ایران است که سر از کشورهای بیگانه در می‌‌آورند و مراسم و آیین‌ها و نشان‌های ایرانی‌ است که به نام دیگران خوانده می‌‌شوند و حتی واژگانی با ریشه پارسی‌ هستند که اصالت ایرانی‌ آن را کسی‌ نمی‌‌داند. ایرانیانی که حتی با نشان باستانی شیر و خورشید خود قهر کرده انده و آن را نشانی‌ سلطنتی می‌‌دانند!

 در جایی که می‌‌شد با بالابردن گاهشمار ایرانی‌ تا بیش از ۲۵۰۰ سال که به تاریخ مدون و نبشته شده اجداد ما بر می‌‌گردد اعتبار خود را افزون کنیم، خود را به داشتن ۱۴۰۰ سال آن قانع کردیم. این البته اشتباه رژیم پیشین هم بود که میراث ایرانی‌ را "شاهنشاهی" می‌‌دانست که همه از ارتش تا گاهشمار آن بی‌شک ملی‌ بودند.

 از سوی دیگر، گاهشمار ۲۵۰۰ ساله ایرانی‌ گرچه بر مبنای فرضی‌ تاجگذاری کورش و تطبیق آن بر آغاز سلطنت محمد رضا شاه پهلوی است، می‌‌تواند امروز هم باز استفاده شود و آن ربطی‌ به نظام مشروطه یا جمهوری نخواهد داشت همچون که پرچم شیر و خورشید نیز مستقل از هر شکل حکومتی است.

به امید پاس داشت تاریخ کهن ایران!

۶ نظر:

  1. کشورهای عربی نیازی ندارند برای خود هویت بسازند،هویتشان عربی،کشورشان هم عربی و مثل شما سرزمین دیگران را اشغال نکرده اند که به ترک و عرب و ترکمن و بلوچ و کرد به زور بگن تو ایرانی هستی و باید فقط به زبان فارسی حرف بزنی و تحصیل کنی.در ضمن تنها کشوری که تاریخش جعلیت و توسط یهودیها براشون تدوین شده ایران هست

    پاسخحذف
  2. اسلام = تروریسم
    مسلمان = تروریست

    " کورش فردوسی "

    پاسخحذف
  3. احمد
    چطوریه شما ها از تاریخ ایران فقط همان شاهنشاهیشو قبول دارید ولی وقتی ابن سینا خواجه نصیرالدین طوسی که دانشمندانی مسلمان بودن در فرهنگ اسلامی پرورش یافتن را عربها مصادره میکنن بر افروخته میشوید؟؟
    خب برید به دانشمندان قبل از اسلام بنازید؟؟متاسفانه حتی یک دانشمند هم این تاریخ شاهنشاهی ربع پهلوی پوسیده شما نداره
    در ضمن چرا مخالف جمهوری اسلامی هستید؟؟خب برید احمدی نژاد را که اینقدر از نژاد پرستی ایرانی حرف میزنه را پیشوا قرار بدید شاید احمدی نژاد شد هیتلر

    پاسخحذف
  4. احمد
    چی شده شدیم احمد جان!!
    شما که میخای گردن مارو از تیغ بگذرونی!!!
    هیچ بی ربط هم نیست
    شما که تاریخ ایران را میخوای جداسازی کنی خب اسطوره ها دانشمندان بزرگانش را هم جدا کنید دیگه
    هر چند من اهل جدا سازی نیستم
    ولی شما که هستی اینکار را بکن

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!